Olen melkein koko päivän tänään ajatellut että kohta on nämä maalaushommat täällä kotona ohi, enkä vielä ole astunut tela-laatikkoon. Tänään se sitten tapahtui. Olin urani huipulla, seisoin keittiöjakkaran (tiedätte semmoisen jakkaran missä on kolme askelmaa ja löytyy melkein jokaisesta keittiöstä jos emäntä/isäntä ei oo yli 180 cm pitkä) päällä ja mun piti palata maan pinnalle. Otin viimeisen askeleen ja toinen jaloistani oli maalissa.Joku viksu oli jättänyt laatikon just siihen tikkaitten alle. No, nyt meillä on melkein mun toisen jalan jäljet meidän makkarista kylpyhuoneeseen  Eikö joskus jossain esim. pankissa oo ollut leijonan jalanjälet lattialla jotta löytäisi oikean tiskin? Muistan myös että esim. Porvoon sairaalassa on joskus ollut eriväriset viivat joita seuraamalla löytyy esim. röntgen..  Jos olisin tänään maalannut makkarin seiniä semmoisella maalilla joka loistaa pimeässä niin löytyis wc paljon paremmin pimeässä jos lähtöpaikkana on mun makkari. Viime yön nukuin olohuoneen sohvalla maalihuuruja piilossa. Vaikuttaa siltä etten ihan onnistunut välttämään niitä höyryjä. Tässä vaiheessa en aio sanoa mitä muuta olen tänään ajatellut. En halua että se vielä tapahtuu sillä siitä voi seurata pahaa jälkeä.

Kyllä joku on taas ollut tosi fiksu siellä Tikkurilassa. 2,7 l maalipurkeissa on uusi kätsy avaussysteemi. Ensin repäistän pois n 1 cm pituinen "muoviliuska" jonka jälkeen pitäis aukaisukahvojen avulla painaa  kansia kämmenillä ja avot purkki on auki. Aukaisin äsken  viidennen 2,7 l maalipurkin. Olen vissiin kerran onnistunut aukaisemaan sitä oikealla tavalla. Prismasta sai ihan erillisen läpyskän missä oli selitelty ja valokuvattu miten purkkia avataan. Toivoisin että joku minua viisaampi (varmaan aika vaikea löytää sillä olen kuitenkin filosofian maisteri) näyttäisi miten purkkia pitäisi avata. No, myönnän että mulla on välillä vaikeuksia avata esim. ananaspurkki jossa on semmoinen "revi-tästä-rengas päällä". Onnistun melkein aina vetämään sen renkaan irti purkista ilman että kansi aukeaa. Juomatölkkien kanssa ei kuitenkaan oo mitään ongelmaa. Niitä saan välillä ehkä turhaan hyvin auki...