Eka yö on takana. Nukuimme molemmat aika levottomasti. Käytin Adaa eilen illalla nopeasti ulkona. Kävelemisestä ei tullut silloin mitään sillä Ada oli sitä mieltä että hänen takapuolessaan oli jotain häikkää. Joten hän istuutui lumeen, ja mä pelkäsin että hänen mahansa jäätyisi.

Illalla laitoin tötterön Adalle. Ada osui johinkin eikä suostunut sen jälkeen liikkumaan ollenkaan. Siirryin itse makaamaan lattialle jotta Adan ei tarvitsisi hypätä sängylle minun viereeni. Ada ei halunnut nukkua lattialla. Hän istuutui minun viereeni mutta hänen päänsä ei laskenut lattialle, koska tötterö oli Adan mielestä tiellä. Tötterö osui joka paikkaan joten kesti aika kauan ennen kuin saimme unesta kiinni. Jossain vaiheessa yötä siirryin sänkyyn ja Ada jatkoi unia lattialla.

Aamulla siirryin vähäksi aikaa taas lattialle. Nyt Ada oli sitä mieltä että minua voi käyttää tikapuina jotta pääsisi sänkyyn. Ada kiipesi minun päälläni jonka jälkeen kömmimme molemmat sänkyyn jossa nukuimme ehkä n klo 7. Sen jälkeen Ada rupesi läähättämään niin paljon että minun oli noustava ylös ja otin tötterön pois ja siirryimme olkkariin.

Aamupäivällä kävimme ulkona pienellä happihyppelyllä. Adalla oli Backon Track-loimi päällä jotta maha ei jäätyisi ja jotta hän ehkä jättäisi nuolematta haavaa. Ada kävi pissillä ja sen jälkeen hän rupesi nuolemaan itseään. En kylläkään tiedä nuoleeko hän haavansa vai vain takapuoltaan. Adan piti myös peuhata lumessa mutta en uskaltanut jäädä ulos kauhean pitkäksi aikaa.

Ada sai lääkkeet ja vähän raejuustoa. Parka ei saanut eilen mitään syötävää, joten Adalla oli varmasti nälkä.

Kävin nopeasti lähikaupassa ostamassa viilejä, maksalaatikkoa ja piimää Adalle. Haluan hemmotella Adaa vähän lähipäivinä vaikka minun pitäisi muistaa etten anna liikaa herkkuja Adalle. Kaupankäynnin aikana laitoin Adalle tötterön päähän. Kun palasin kotiin, Ada istui eteisessä ja odotti minua.

Olen välillä pistänyt Adan päälle loimen jotta hän ei pääsisi nuolemaan haavaansa. Ada on ollut tosi kiltti koko päivän. Olen itse löhönnyt sohvalla koko päivän ja Ada on kiltisti nukkunut sohvalla tai lattialla. Makkarin ovi on visusti ollut kiinni koko päivän. Jos Ada livahtaa tänne, en huomaa nuoleeko hän sitä haavaa vai ei.