Olen viime aikoina miettinyt (ehkä enemmän suomeks kuin ruotsiks) tätä palveluskoirajuttuu. Schapendoes on palveluskoirarotu ainakin seuraavat kolme vuotta.Kiitos tästä kuuluu Pojulle&Riitalle kun Poju läpäisi haku-kokeen syksyllä 2006.

En tiedä onko minussa jotain vikaa vai pitäsikö Adan viedä johonkin kouluun. Olen ollut melkein kaksi viikkoa sairaslomalla eikä Ada oo kertaakaan näitten viikkojen ajan esim. siivonnut, pessyt pyykkiä tai edes keittänyt aamukahvia. Päinvastoin se on tuonut sisään roskia, kutsunut kaveria juhliin yms.
Nyt  joku siellä kotona miettii: Tekeehän Ada palveluksen kun äidin on noustava aamuisin sängystä ja mentävä lenkille Adan kaa. En tiedä mikä palvelus se on tai kelle kun raahaan n 15 kg koiraa perässäni ympäri kyliä. Adan mielestä voisin aamuisin lähteä yksin lenkille ja hän menis myöhemmin kavereitten kaa ulos.

Muistui mieleeni yks palvelus mitä Ada tekee. Se kaivelee kuoppia nurmikkoon minne se varmaan suunnittelee että istuttaisin kukkia tai esim. porkkanoita.

Ehkä mun pitäis laskea sen Adan tekemiin palveluihin kun saan kuskata sitä reeneihin ja kisoihin. Rahaa menee eikä tarvi suunnitella mitä muuta vosi tehdä. Ei oo vapaa-ajan ongelmia tai minne rahansa sijoittaa.
Näissä kuljettajahommissa olen tavannut uusia ihmisiä. Ilman meidän haku-treenejä mulla ois ehkä tällä hetkellä kaksi tervettä kättä enkä ois saanut lähemmin tutustua Haminan ja Kotkan terveydenhuoltoon. Muutama tunti paikallisissa laitoksissa on saanut minut vakuuttuuneeksi että ei saa olla tosi kipeä jotta selviäis hengissä sairaalassa. Tai sitten pitäis olla puolikuollut ja kuuro.